joi, 15 mai 2008

Cetateni din brasov.

Neam prost. Atata pot sa zik. Azi am avut parte de mai multe "evenimente" ciudate. De fapt nu ciudate...dar neplacute pentru mine fiindca eu ma gandeam ca si romii, adik tziganii sunt oameni ca noi, respectuosi si ei...(unii dintre ei macar), dar azi mi s-au zdruncinat convingerile.

Azi, in pauza de tzigara de la scoala, a venit un romel mic si da imi permit sa zic k dulce, sa cerseasca ceva de la noi. Evident noi nu aveam. In schimb, o colega dea-mea avea ceva marunt peacolo, dar nu i-a dat nici un banutz, doar s-a rastit la el sa plece. Eu am ramas shocata. Bha si ei sunt oameni...daca nu au bani..ce sa le faci...sunt copii mici abandonati de niste parinti prosti si inculti care i-au conceput numai pentru suma aceea de bani pe care o primesc si ei cand nas o noua progenitura. Ma rog. Si am intrebat-o pe acea colega, de ce? Si mi-a povestit urmatoare intamplare:

Eram odata cu o prietena de prin fatza blocului, aproape de Faget si voiam sa ne luam un pachet de tigari si juma' de litru de vin de la crama. Ca n-aveam mai multi bani. Si asa ne-am starns banii chiar greu pentru tzigari si JUMATE de litru de vin. Ne-am chinuit destul. Asta e. Dar ne-am luat ce ne trebuia, si, woaa, ne-au mai ramas 20de banutzi. Si vine un copilandru, tziganusg la noi si ne-a cerut doi bani si el sa-si ia ceva de mancare sau mai stiu eu ce. Eu, cum incerc sa fiu buna cu toti, i-am dat banutii aceia. Bucuroasa ne vedem noi de drum peacolo, si peste vreo zece minute ghici pe cine vad? Pe tzacan ala numarand BANCNOTE DE CATE UN MILION FIECARE. Deci efectiv mi-a cazut fatza. Si mie, dar si prietenei mele. Si avea un zambet larg pe fata si ranjea la noi ca un idiot. Zic 'tuti gura matii...noi deabia ne-am starns bani si ti-i dam tie si tu ai milioane??? De atunci nu am mai dat nici un ban vreunui cersetor. Sunt toti niste prefacuti si asta e. Traim in Romania si asa e viata peaici.

Asa. Si mie mi-a picat fata. Evident, sunt o naiva, dar ce sa-i fac. Sunt realista de obicei si ii consideram si pe ei oameni ca noi. Bine, urasc oamenii dar i-am considerat egali. Un pic mai barbari, dar egali. Si asta nu e tot.
Mergeam ieri pe Republicii dupa o zi extenuanta de scoala (si de plimbat cu camoinu, va zik mai tarziu), si ne-am gandit, doua colege si eu, sa ne luam hot-dog de la chiosculetzu ala din capatul Repului. Ne luam noi frumos, dam 3 lei pe un cremvursti, un corn si ceva zeama de mustar peacolo. Mergem noi ce mergem, molfaind bunatatea de hot-dog (chiar va recomand hot-dogurile de la chioscul ala, sunt tare buni) si vad o tziganca cu o copilitza venind spre noi. N-am dat atentie acestui fapt. Dar ce se intampla ce se intampla???? Tzigancutza vine spre noi, aproape alergand si tzipa spre colaga-mea, cat o tin plamanii:
Da incoa sandwichu ala!!!!

Si pune mana jegoasa pe hot-dog. Dar nu asa pe-o-parte, ci exact pe muscatura precedenta. Avea mainile murdare si chestii dastea si urla la colega-mea sa-i dea sandwichu'. Puii mei. Ne-am indepartat k niciuna n-aveam chef de scandal dar ea se tinea dupa noi. Colega-mea, fomista cum e ea ;), incerca sa rupa bucata pe care a pus mana tzigancutza, dar nu-i prea mergea. Cum vedea k se tot tine dupa noi, s-a enervat si a i-a aruncat hot-dogu' direct in muie. Istorisirea de azi deci.
Nu-mi dau seama cum pot fi asa. Presupun k nu inteleg k e spre RAUL lor. Asta e. Cetateni din Brasov.


link statistica:



Niciun comentariu: